-


مطلب چهارم: بهبود کسب و کار در یک محیط متلاطم و رقابتی

به منظور مدلسازی زنجیره تامین روش های گوناگونی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اما در این تحقیق رویکرد مدلسازی، پویایی سیستم به دلیل ارائه تصویری دقیق و جامع تر از واقعیت مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های زنجیره تامین از خرید مواد اولیه شروع و تا تولید و به مصرف کننده نهایی ختم می شود.

مدیریت زنجیره تامین  و تقاضای مشتری
دسترسی به اطلاعات و آگاهی بهنگام از نیازهای مشتریان، عاملی کلیدی، در رسیدن به چشم انداز مشتری می باشد. وجود پایگاه داده می تواند علاوه بر ارائه اطلاعات بهنگام، با به کارگیری نرم افزار های آماری و تجزیه و تحلیل اطلاعات سفارش و خرید، مشتریان را به گروه های مختلف تقسم نمایند. مثلا می توان مشتریان را بر اساس میزان و تعداد دفعات خرید به مشتریان کم مصرف و پر مصرف تقسیم نمود و برای هر گروه از مشتریان برنامه ریزی خاصی در تولید، تبلیغات و ارائه خدمات و محصولات اتخاذ کرد.

شکل (1): حلقه های علت و معلولیe-scm و تقاضای مشتریان

با توجه به مدل فوق، حلقه R1 که یک حلقه بازخور تقویتی می باشد، بیانگر این واقعیت است که، تحقیق و توسعه با وجود یک پایگاه داده(اینترنت) رشد می یابد و با افزایش میزان و کیفیت تحقیق و توسعه پایگاه داده نیز پر بار تر می گردد. حلقه R2 نشان می دهد با رشد پایگاه داده، دسترسی به اطلاعات و به تبع آگاهی از نظرات مشتریان افزایش می یابد که این فرایند موجب افزایش کیفیت تحقیق و توسعه، خدمات پس از فروش و تبلیغات شده و در نهایت منجر به افزایش تقاضای مشتریان می شود. حلقه R3 نشان می دهد افزایش تقاضای مشتریان منجربه افزایش فروش و در نهایت بالارفتن درآمد می شود. درآمد بیشتر می تواند پایگاه داده را توسعه داده و میزان تبلیغات را افزایش دهد و سیستم تولیدی و ظرفیت ناوگان حمل و نقل را ارتقا بخشد، که مجموعه این اثرات منجر به ارائه محصول باکیفیت و افزایش تقاضای مشتریان می‌شود. وجود حلقه های تقویتی نشان می دهد که این فرآیند به طور مستمر بهبود یافته و تقویت می شود.(شکل-2)

نتیجه
طبق مدل ارائه شده این مشتریان هستند که نقطه آغاز و پایان فعالیت های سازمان را مشخص می نمایند. از طریق آگاهی بهنگام از نیازهای مشتریان، می توان به طور مستمر و بر اساس خواست آن ها، الزامات محصول را به صورت لحظه به لحظه شناسایی نمود. این چرخه می تواند، بر اساس بازخورد به هنگام از نظرات مشتریان و از طریق انعطاف پذیری و تجدید ساختار که از جمله اثرات مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی است، به طور مداوم بهبود یابد. تحقیق حاضر می نواند بستری را برای تحقیقات آینده، از اثرات تعاملی e-scm بر زنجیره ارزش و کسب مزیت رقابتی به وجودآورد. این چرخه پویا، امکان تجدید ساختار، انطباق همزمان با تغییر نوع محصول، چابک سازی و طراحی زنجیره تامین بر اساس نوع و چرخه عمر محصول را در راستای چشم انداز مشتریان، در یک محیط متلاطم و رقابتی به وجود خواهد آورد.

مراجع
[1] پورتر، مایکل. استراتژیهای رقابتی(تکنیکهای تحلیل صنعت و رقبا)، ترجمه جهانگیر مجیدی و عباس مهر پویا، تهران، موسسه خدمات فرهنگی رسا.1384.
[1] Al-zubi, H., "Applying Electronic Supply Chain Management Using Multi-Agent System: A Managerial Perspective", International Arab Journal of e-106 Technology, Vol. 1, No. 3, 2010.
[2] Braßler, Axel, "E-Supply Chain Management - Results of an Empirical Study", The Twelfth Annual Conference of the Production and Operations Management Society, Orland, 2001.
[3] Gime´nez,C., Lourenc¸o, H., "e-SCM: internets impact on supply chain processes," The International Journal of Logistics Management, Vol. 19 No. 3, pp. 309-343, 2008

[4] Gunasekaran. A., Lai, K., Edvin Chang , T.C., "Responsive supply chain: A competitive strategy in a networked economy" ,Omega The International Journal of Management Science36 , pp549-564, 2008.
[5] Hanafizadeh, P. and Sherkat, M., "Designing fuzzygenetic learner model based on multi-agent systems in supply chain management", Expert Systems with Applications, vol. 36, no.6, pp. 10120- 10134,2009.
[6] Hitt, Michael A.; Ireland R. Duane, Hoskisson, Robert E., "Strategic Management: Competitiveness and Globalization", South-Western College Publishing, 2001.
[7] Lancioni,R. A., Smith, M. F., & Oliva, T. A., "The role of internet in supply chain management", Industrial Marketing Management, 29(1), 45-56, 2000.
[8] Lee, Hau L, "Aligning Supply Chain Strategies with Product Uncertainties", California Management Review, Vol. 44, No. 3, PP105-119, 2002.
[9] Poirier, C. C., and M. J. Bauer, E-supply Chain: Using the Internet to Revolutionize Your Business, San Francisco, 2000.
[10] Turban E., King D., Lee J., Warkentin, M., Chung H. M., Chung M., "Electronic Commerce: A Managerial Perspective", 2nd Edition, Prentice Hal, 2002.
[11] Rohman, Z.," Internet-base supply chain management: using Internet to revolutionize your businesss", International Journal of Information Management 23, 493-505, 2003,.
[12] Treacy, Michael, Dobrin, Michael, "Make Progress in Small Steps", Optimize Magazine, pp. 53-60, 2001.
[13] Schlesinger, L. and Heskett, J. "Breaking the cycle of failure in service", Sloan Management Review, spring, pp. 17-28, 1991.
[14] Wu, L., Chuang, CH. "Analyzing contextual antecedents for the stage-based diffusion of electronic supply chain management", Electronic Commerce Research and Applications, Volume 8, Issue 6, November-December, PP302-314, 2009.


طبقه بندی: مشاوره مدیریت، كلاس های آموزشی :، تخفیفات شگفت انگیز،
برچسب ها: درس چهارم: بهبود کسب و کار در یک محیط متلاطم و رقابتی، مشهد تخفیف، مشاوره کسب و کار، 09396873494، کسب و کار در یک محیط متلاطم و رقابتی، راه اندازی کسب و کار جدید،

تاریخ : یکشنبه 28 آذر 1395 | 03:53 ب.ظ | نویسنده : مشهد تخفیف | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جوان مکانیک

  • آیه ۴۰ سوره نمل به خط ثلث. ترجمه آیه: این از فضل (بخشش و احسان) پروردگار من است.

    گوگل مپ

    کد اخبار

    عکس کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور|خیریه و کمک رسانی|تهران|دیوار - تصویر 0
    شامگاه ۲۱ آبان ، زمین در غرب ایران لرزید و وطن داغدار شد. مشهد تخفیف هم‌درد و همراه بازماندگان این مصیبت بزرگ است.
    جمعیت هلال احمر در پی وقوع زمین لرزه آماده‌ی دریافت کلیه‌ی کمک‌های نقدی و غیرنقدی ماست. در همین راستا شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت و همچنین کدهای #112*3*741* به همراه شماره کارت 6104337770064606 برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان استان کرمانشاه اعلام شده‌است.
    اطلاعات بیشتر را در این لینک مشاهده کنید.

    http://www.rcs.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=144&newsview=102927


    زیبایی مه تارخ
    فرصتی برای عروس خانم ها
    خدمات تخصصی عروس به همراه لباس عروس
    این مرکز ............... در مشهد جزو بهترین هاست . این آرایشگاه همه چیزش زیباست، حتی خیابانی که داخل آن قرار دارد. آرایشگران این مرکز در کار خود بهترینند و موهایتان را درست مطابق چهره تان درست می کنند، بدون ذره ای خطا. مهارت، دانش و عشق به کار کارکنانش. حتی سختگیرترین مشتریان را راضی به خانه می فرستد. تجهیزات پیشرفته اش هم جای هیچ بحثی را باقی نمی گذارد.
    خدمات آرایش عروس بمدت یکماه : 350 تومان
    لباس عروس : 350 تومان
    اصلاح ابرو : 5 تومان
    شماره رزرو : 37657332
    09395124394-09357450939
    مشهد - بلوار سجاد، بزرگمهر جنوبی 12/1 خیابان جامی پلاک 16
    برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید...زیبایی مه تارخ


     
    مزیت های مشهد تخفیف:


    خلق مزیت رقابتی
    آشنایی با بازار در مشهد
    آشنایی با فرهنگ بومی مشتریان
    صرفه جویی در پول - صرفه‌جویی در وقت
    نتیجه‌ای فوری و رضایت بخش با مشهد تخفیف
    کالا و خدمات شما را بصورت تخصصی بفروش میگذاریم
    کالا و خدمات مورد نیاز شما را
    بصورت تخصصی خریداری میکنیم.
    با بهبود روش میتوان بهره وری را افزایش و ظرفیت های زیادتری را خلق نمود
    www.mashhad7.ir & @mashhadta & 09396873494


    نیازتان را اعلام کنید ... خریدتان را ما انجام میدهیم



    متخصصین زنجیره تامین کالا و خدمات
     09396873494مشهد تخفیف

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5rXNjzUKVF2rXU9ebdOkod-sOjOelw_vhspNUIRlTTAWBGbg

    سفارش حرز امام جواد (ع) 

     09153583588

    http://www.pinbrand.ir/media/com_jbusinessdirectory/pictures/offers/145/computer3.jpg
    کلینیک سیار کامپیوتر
    و شبکه توس

    1- نصب ویندوز:  (xp- 7- 8.1- 10) بدون پاک شدن اطلاعات قبلی
    2- نصب درایورهای سخت افزاری و نرم افزارهای کاربردی
    3- انتی ویروس: نصب و اکتیو دائم انتی ویروس nod
    4- تنظیم مودم: ضد هک کردن مودم wifi + تنظیم انواع مودم
    5- اینترنت adsl: نمایندگی اینترنت صبانت - اسیاتک- مخابرات
    6- بازیابی اطلاعات پاک شده
    7- اجرا و پشتیبانی شبکه:
    8- اموزش: ویندوز
    9- فروش و مشاوره خرید
    10-سابقه: بیش از 8 سال

    اماده انجام قرارداد پشتیبانی شرکتها


    مهندس خلقی
    09150400443
    38419735
    http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/69/206184/reza.jpg

    http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/69/206184/shadi.jpg


    کیک شادی


    کیک تولدتان را به ما بسپارید

    به چه چیزی علاقه مندی دارید. کیک آن را برایتان طراحی میکنیم.

    @Shadiiicake

    شماره تماس

    09355698827

    اینستاگرام

    @Shadi_cake


    Image result for ‫کت و شلوار‬‎

    کت و شلوار برازنده خود را از کجا بخریم؟

    مشهد تخفیف 2018

    آیا برازنده ، خوش‏نما و دلنشین می‏خواهید باشید؟  ما یک راهکار برای رساندن شما به هدفتان پیشنهاد می‏کنیم. از آنجایی که پوشش افراد قبل از خودشان به سخن درمی‏آید، لذا کمی پیرو مد روز عمل کنید و تا‌حدودی به برندها و کیفیت بالاتر اهمیت بدهید. گزینه پیشنهادی ما خرید یک دست کت ‏و شلوار البته با مدیریت هزینه و شیوه‏ های خرید است.  مشهد تخفیف به شما کمک میکند که خوب بدرخشید.


    رنگ بنفش که به عنوان رنگ سال 2018 اعلام شده از رنگ های خوش ترکیب است که اکثرا با رنگ های سرد و گرم ست می شود البته می توان به پرطرفدارترین رنگ هایی که شما میتوانید رنگ بنفش را با آن ست کنید

    (رنگ نارنجی و سبز و صورتی ) اشاره کرد.

    حالا ما در کنار شماییم با تخفیفات ویژه

    09216760437